هرگز فواید رژیم کتوژنیک خود را گم نکنید یک بار دیگر

از دیگر فواید رژیم کتوژنیک بیش تر شدن کلسترول خوب و پایین آمدن کلسترول بد خون است. سطح كتون خون بيانگر حالت كتوزيس شديد يا كم است. رنگ تیره تر نشان دهنده حالت كتوزيس شديد تر است. سطح كتون خون بين 0.5 تا 3 ميلي مول بر ليتر (mmol/L) نشان دهنده حالت كتوزيس مناسب است. البته لازم است این نکته را خاطر نشان کنیم که تنها انتخاب غذای مناسب برای دیابتی ها مهم نیست بلکه میزان غذا و زمان خوردن وعده غذایی هم در حفظ سطح قند خون بسیار حائز اهمیت است. در ابتدا لازم است تا به توصیف علمی ارائه شده از جانب متخصصان تغذیه، درباره ی مفهوم کربوهیدرات مراجعه کنیم. در این رژیم کربوهیدرات ها به 10تا 20 گرم در روز محدود می شوند و بقیه انرژی از گوشت سفید و قرمز، تخم مرغ ، دانه ها و مغز ها و سبزیجات تامین می کنند. از این ۲۵ تا ۳۰ درصد باقی مانده، حدود ۵ تا ۱۰ درصد آن از کربوهیدرات و بقیه از پروتئین مصرف می شود.

از دیگر عوارض این رژیم، سردرد، تهوع، خستگی، بیخوابی، تپشقلب، گرفتگی عضلانی و ریزش مو است. به عنوان یک عارضه جانبی طولانی مدت، این به آن معنی است که رژیم کتو در نهایت توده بدون چربی بدن را کاهش میدهد که پس از پایان رژیم، کاهش وزن را دشوارتر کند. ولی، لازم است تاکید کنیم که استفاده طولانی مدت از این رژیم موجب بروز عارضه ای با نام ” کتوفلو” می شود که باعث کاهش عملکرد ذهن، کاهش انرژی و کاهش سطح مواد معدنی در بدن و اختلالات خواب می شود. ​Post was creat᠎ed  wi​th G᠎SA C​on te᠎nt​ G​en᠎er at or Demoversion!

در رژیم کتوژنیک درصد انرژی از کربوهیدارات ها بسیار پایین، چربی ها بسیار بالا و پروتئین ها نیز نسبتا بالا است. این اولین سوالی هست که معمولا افراد بعد از کسب اطلاعات در مورد این رژیم میپرسن. در این رژیم انرژی بدن به جای گلوکز از کتونها، که در نتیجه سوختن اسیدهای چرب تولید شده، تامین میشود. به جز رعایت مواد غذایی که در رژیم کتوژنیک گفته شده خوردن سیر نیز میتونه به کاهش وزن شما کمک کنه، خوردن سیر قبل از خواب برای لاغری یکی از روش های کاهش وزن به حساب میاد. همه چربیها جز چربیهای بد نیستند و نباید این گروه را از رژیم غذایی حذف کرد.

تمام میوهها را باید از رژیم خود حذف کنید به جز برخی از آنها مانند توت. برای داشتن یک بارداری سالم، خوردن به اندازه کافی غذاهای کامل و غنی از مواد مغذی مهم است و صرف جای داشتن در لیست رژیم کتو، لزوما به معنی سالم بودن آن خوراکی نیست. میوهها: میوهها با وجود دارا بودن ویتامین، ماده معدنی و آنتی اکسیدان، حاوی قند میباشند و باعث افزایش قند خون و خروج از حالت کتوزیس میشوند. توجه داشته باشید که گوشتهای فرآورده شده مانند سوسیس، سالام، هاتداگ و همبرگر حاوی نمک، شکر و نشاسته هستند و باید از آنها خودداری کنید. همچنین افزایش حجم ادرار از سایر عوارض این رژیم است که یکی از علل اصلی کاهش وزن محسوب میشود؛ چون بدن به دلیل حذف کربوهیدرات ذخایر گلیکوژن را از دست میدهد و به ازای آن آب بدن دفع میکند.

این به دلیل افزایش سطح هورمونهای خوشحالی مانند لپتین و کولسیستوکینین (CCK) است. این مدل بر اساس یک برنامه غذایی سالم ۱۴ روزه است. لازم به ذکر است که این رژیم ها کاملا عمومی بوده و بر اساس شرایط شخصی شما نمی باشند. در واقع مصرف چربیهای سالم و مفید برای سلامت قلب، کلید حفظ سلامت عمومی بدن است. رژیم کتو یا رژیم کتو پلاس یا کتوژنیک یک رژیم غذایی با کربوهیدرات کم و چربی بالا است که برای کاهش وزن، بهبود سلامت قلب و عروق، کنترل دیابت و درمان برخی بیماریهای عصبی مانند صرع مورد استفاده قرار میگیرد.

در برنامه غذایی کتو بدنسازی، پروتئین کافی برای افزایش توده عضلانی از طریق فرآیندی به نام سنتز پروتئین دریافت کنید. بهعنوان مثال، رژیم اتکینز، یکی از شناختهشدهترین رژیمهای کتوژنیک، توصیه میکند که زنان 1500 تا 1800 کالری در روز و مردان 1800 تا 2200 کالری در روز مصرف کنند. اینکه در روزهای آزادتان چه کربوهیدراتی مصرف کنید، قانون خاصی ندارد اما توصیه میشود زیاده روی نکنید زیرا برگشتن بدن به حالت کتون زدگی، سخت خواهد شد. البته همانطور که قید شد ممکن است استفاده از رژیم کتوژنیک برای درمان و کنترل بیماریهایی مثل صرع و تشنج توصیه شود که صد البته این امر باید زیر نظر پزشک متخصص باشد. من به شما توصیه میکنم که یکباره کربوهیدرات را قطع کنید. کتونهای ایجاد شده الکلی هستند و باعث ایجاد بوی بد دهان میشوند که یکی از عوارض این رژیم است. یک وعده یک اونسی از چیپس (تقریباً 22 ورقه ی چیپس) حدود 14 گرم کربوهیدر خالص دارد.

یک وعده بچه هویج (حدود هشت عدد) حاوی 7 گرم کربوهیدرات به ازای USDA است، در حالی که یک هویج خام حاوی 5.75 گرم کربوهیدرات و 1.7 گرم فیبر است. در این میوه آبدار، تقریبا حدود 12.7 گرم کربوهیدرات وجود دارد. در واقع، شما اگر مقدار کالری بیشتر از نیازتان دریافت کنید حتی با وجود اینکه کربوهیدرات کمی مصرف میکنید ممکن است وزن هم اضافه کنید ،البته این بندرت اتفاق می افتد ،بنابراین باید آگاهی خود را در این زمینه بالا ببرید و از اشتباهات رایج هم دوری کنید . کاهش اشتها: یک علامت مثبت کتوزیس کاهش اشتها و احساس سیری بیشتر است. شاید در چند روز اول شروع رژیم به دلیل مصرف قندها و کربوهیدراتهای بدن، شما احساس خستگی زیادی داشته باشید؛ اما این موقتی است.

همچنین بایستی که مصرف پروتئین را تعدیل کنید؛ به این دلیل که پروتئین در صورت مصرف زیاد می تواند به گلوکز تبدیل شود، و روند انتقال بدن به کتوزیس را آهسته کند . این رژیم همچنین به کاهش التهاب سیستماتیک بدن که میزان باروری را کاهش می دهد، کمک می کند. به همین دلایل، راشل مالیک متخصص تغذیه باروری معتقد است که پیروی از رژیم مدیترانه ای یا رژیم به اصطلاح هلندی که بر میوه ها، سبزیجات، گوشت، ماهی، نان گندم کامل و غلات و چربی های سالم تأکید دارد، رویکرد بهتری است. وظیفه ی جوانسازی و خاصیت ارتجاعی پوست را کلاژنی که بدن به طور طبیعی تولید می کند به عهده دارد، بعد از سی سالگی سرعت کلاژن سازی در بدن رو به کاهش است.

5. توجه به روانشناسی تغذیه: درک اینکه تغذیه نقش مهمی در روانشناسی و حالت های هیجانی دارد، اهمیت زیادی دارد. با اینحال نیاز است، برای به اثبات رساندن این فرضیه تحقیقات بیشتری انجام داد، اما لازم به ذکر است، بدانید که برای استفاده از انواع رژیم ها نیاز است که با مشاور تغذیه هماهنگی و مشورت کنید. برای شروع و ادامه رژیم کتو، باید خود را آماده کرده و از برخی نکات مهم پیروی کنید.

نکات مهم برای شروع و ادامه رژیم کتو – رژیم کتو پلاس: چگونه خود را آماده کنیم؟ در این قسمت، برخی از این نکات را برای شما آوردهایم. تحقیقات نشان داده است که ریزش مو می تواند یکی از عوارض جانبی رایج رژیم های کم کربوهیدرات باشد. یکی از مهم ترین مشکلاتی که افراد مبتلا به دیابت نوع دو با آن درگیر هستند؛ چاقی و اضافه وزن است که رژیم کتوژنیک برای دیابتی ها علاوه بر بهبود علائم بیماری دیابت باعث کاهش وزن نیز می شود.

این رژیم ممکن است به برخی از بیماران دیابت نوع دو کمک کند تا نیاز خود را به داروهای خوراکی یا تزریق انسولین کاهش دهند. انسولین خون بالا میمونه. برای جلوگیری از این خطر، لازم است افراد دیابتی قبل از شروع رژیم کتو با پزشک خود مشورت کنند و سطح قند و کتون خون خود را به طور منظم بررسی کنند. در این قسمت، لیست کامل غذاهای مجاز و غیر مجاز در رژیم کتو را برای شما آوردهایم. این رژیم غذایی برای افراد مبتلا به مشکلات هورمونی، تیروئید و کلیوی مناسب نیست و به علت عوارض زیاد، افراد سالم نیز باید تحت نظر کارشناس تغذیه از این رژیم غذایی برای کاهش وزن کمک بگیرند. برخي از سبزيجات كم نشاسته مجاز در رژيم كتو عبارتند از: كلم بروكلي، كلم فلور، كلم برگي، كلم كرفس، هويج فرنگي، شلغم، لپته، بادمجان، كدو سبز، فلفل دلمه اي، گوجه فرنگي، سير، پياز و تره. این علائم به طور معمول پس از چند هفته تغذيه با رژيم كتو كاهش يافته و يا ناپديد مي شود.

برخی از آشامیدنیهای شیرین عبارتند از: آبمیوه، شربت، نوشابه، چای شیرین، قهوه شیرین، شکلات گرم و الکل. آشامیدنیهای شیرین: آشامیدنیهای شیرین منابع بالایی از قند هستند که باعث افزایش قند خون و خروج از حالت کتوزیس میشوند. دکتر شما آزمایش های منظم قند خون را برای اطمینان از ابتلا به دیابت بارداری به شما می دهد. این دو عامل، از تاثیرگذارترین عاملها برای بهبود و کنترل دیابت نوع دو یا پیش دیابتهاست. روزهداری متناوب را با هر نوع غذایی میتوانید رعایت کنید و با یک برنامهی غذایی ساده هم میتوانید با این رژیم کاهش وزن داشته باشید. برنامه کتوژنیک یکی از اون هاست که این روزها هر بلاگری داره دربارش صحبت میکنه؛ تو این مطلب با این رژیم غذایی بیشتر آشنا میشی. برای شنیدن توضیحات بیشتر روی آیکون زیر کلیک کنید.

ما برای شما دو نمونه رژیم کتوژنیک – رژیم کتو پلاس 7 روزه و 28 روزه به صورت رایگان تهیه کرده ایم که با کلیک بر رو این موارد می توانید از آنها استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده نتایج بیشتر روی دکمه زیر کلیک کنید. آیا هرچه بیشتر ویتامین مصرف کنیم سالم تر خواهیم بود؟ رژیم 15 روزه ی رژیم کانادایی با حذف غلات ، نان و برنج و تامین انرژی با مصرف پروتئین و قهوه موجب لاغری با سرعت زیاد می شود و عوارض زیادی را به دنبال دارد. پشتیبانی و جواب به سوالات شخصاََ توسط دکتر داده می شود. از پرداختن به آنفولانزای کتو گرفته تا تهیه غذاهای رژیمی کتوژنیک، در اینجا به برخی از رایجترین سوالات رژیم کتو به طور علمی پاسخ خواهیم دارد.

در این راستا دکتر مرادی نیز به وظیفه ملی خود عمل کرده و پاسخگوی سوالات این عزیزان در برنامه های مختلف بوده که چند نمونه از آنها را در زیر می آوریم شاید که پاسخ سوال شما هم در بین آنها باشد. اگر شما هم چیزهایی درباره اتکینز 20 و اتکینز 40 شنیده باشید، ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که این نمونه از رژیم اتکینز دکتر روشن ضمیر متخصص تغذیه چگونه است؟ در صورت نیاز از ترشی استفاده کنید. رژیم کتو یک رژیم غذایی تغییر دهنده سبک زندگی است که نیاز به برنامه ریزی، تعهد و صبر دارد. مهمترین پارامتر در پیروی از رژیم غذایی تغییر در سبک زندگی است. دیابت بارداری حتی می تواند خطر ابتلا به دیابت در کودک شما را در مراحل بعدی زندگی افزایش دهد. خانم دکتر معصومه مرادی در پاسخ به این سوال ویتامین ها را به دو دسته محلول در چربی مانند ویتامین A و D و ویتامین های محلول در آب تقسیم می کند.

اگر برای شما هم این سوال مطرح که رژیم کتوژنیک چیست باید بدانید این رژیم یک رژیم لاغری سریع و موثر است، که توسط بسیاری از کارشناسان و متخصصان ایرانی و خارجی مورد مطالعه قرار گرفته و تایید شده است. فردی که از رژیم کتو استفاده میکند باید مصرف کربوهیدرات خود را از جمله میوهها، سبزیجات و غلات کامل کنترل کند. برخی از روغنهای سالم مجاز در رژیم کتو عبارتند از: روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن آووکادو، روغن گردو، روغن کلزا و روغن ماکادامیا. شرایطی مثل مصرف روزانه فقط ۲۰ تا ۵۰ گرم کربوهیدرات و در کنار آن خوردن مواد غذایی چربی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، آجیل و روغنهای سالم تا لحظه سیر شدن!

این رژیم معمولاً شامل مقدار زیادی گوشت، تخم مرغ، گوشتهای فرآوری شده، سوسیس، پنیر، ماهی، آجیل، کره، روغن، دانهها و سبزیجات فیبری است. با این حال می توانید مقدار خیلی کمی شیر به قهوه تان اضافه کنید اما بهترین کار قطع مصرف شیر به طور کامل است. سلام.من یک سال پیش عمل لیزر همورویید انجام دادم.همه چیز خوب شد اما یک هفته هست یه درد پس از مدفوع کردن در ناحیه دنبالیچه حس میکنم که چند ساعت طول میکشه.خیلی میترسم که بیماریم برگشته باشه.این چه دردیه دکتر؟ روغنهای سالم: روغنهای سالم منابع خوبی از چربی هستند که به سلامت قلب و عروق، مغز و پوست کمک میکنند.