دمپر موتوری چیست؟

در حالت عادی، برای هر سیستم تهویه مشخصات تولید صوت استخراج و اعلام میگردد و بنابر نوع سیستم و شدت صوت و میزان دبی هوای عبوری، صداگیر مناسب با تعداد پرههای مشخص طراحی و معرفی درب بازدید – شرکت تهویه سازه شار میگردد. با عبور صدای داخل کانال هوا از کنار صداگیر، انرژی صوتی یا انرژی آکوستیک به واسطه سوراخهای ورقهای آهنی بدنه صداگیر وارد پرههای صداگیر می شوند. بدیهی است در زمانهایی که میزان سطح صدای اولیه تولیدی توسط فن دستگاه تهویه در دسترس نباشد، کارشناسان این موسسه با استفاده از دستگاههای آنالیز سطح صدا این میزان را به صورت دقیق بدست آورده و بر مبنای آن اقدام به طراحی دستگاه صداگیر کانال هوا مینمایند. در این گونه موارد در دیواره های فضای نصب تجهیزات از دریچه هایی با افت کم و قابلیت هوا رسانی بالا استفاده می شود که علاوه بر انتقال موثر دبی هوای مورد نیاز از ورود باران ،خاشاک و جانوران کوچک نیز جلوگیری به عمل آورد این دریچه ها لوور هوارسان نامیده می شوند.

لوور پشت بامی صداگیرهای آکوستیک که با عنوان صداگیرهای اتلاف کننده نیز شناخته میشوند، از مواد جاذب صوت برای ضعیف کردن سطح صوت استفاده میکنند. استفاده می شود. پره های عمودی در این نوع دریچه باعث می شود که مقدار زیادی ماسه، گرد و خاک از مسیر هوا جدا شوند و توسط خروجی که در قسمت پایین و بیرون لوور تعبیه شده به بیرون، هدایت می شود. بدین صورت که صداگیر کانالی گرد دارای ردیفهای موازی مواد جاذب صوت میباشد که امواج در حال حرکت در طول کانال پس از برخورد به این دیوارههای جاذب صوت، جذب میشوند . صداگیرهای کانالی در دو شکل گرد و چهارگوش ساخته می شوند که مناسب نصب در سیستم های کانال کشی رفت و برگشت اعم از ایرواشر، دستگاه هواساز و پکیج یونیت می باشند. علاوه بر نصب در محل مناسب و سالم بودن فیلتر ها، آنها باید توسط یک نفر شخص متخصص و به طور صحیح نصب شوند. ​​​​​.

لوور پادری-ساختمونی ها در داخل پره صداگیر انرژی صوتی با مواد جاذب صوت، که به صورت استاندارد از الیاف شیشه تشکیل شده، برخورد میکند. طول بلند پره ها و وجود عایق جذب صدا باعث می گردد دامنه امواج صوتی پس از عبور از صدا گیر کاهش یافته در نتیجه صدای موجود در محیط تا حدی (متناسب به فضای عملکرد) تقلیل یابد. رنگ: برای این محصول رنگ الکترواستاتیک تنها بر اسکلت فلزی پره جهت جلوگیری از زنگ زدگی در صورت درخواست مشتری قابل اجرا میباشد و سایر اجزا به دلیل جنس دچار زنگ زدگی نمیشوند. این صداگیرها با توجه به سطح صدای موجود، میزان جذب صدا در داخل کانالها و انشعابها، میزان صدای جذب شده در محیط و سایر عوامل کاهش سطح صدا، طراحی و انتخاب میشوند. ورقهای هادی معمولا از جنس ورق گالوانیزه با ضخامت 1.25 میلیمتر و یا ورق آلومینیوم با همان ضخامت انتخاب میشوند. ورق ریلهای کف معمولا از جنس ورق گالوانیزه با ضخامت 1.25 تا 3 میلیمتر انتخاب میشوند. جنس بدنه اصلی صداگیر معمولا بنا به ابعاد ساخت آن از ورقهای آلومینیوم با ضخامت 1.25 الی 2 میلیمتر انتخاب میشود. 2 میلیمتر انتخاب میشود. خواهید دید که همه ردیف های شامل کلمه جستجو شده با رنگ انتخاب شده برجسته می شوند.

ترمینال حجم متغیر با یونیورسالدریچه بازدید، راه دسترسی آسان به تاسیسات ساختمان هدف از گردآوری این مقاله بیان همه چیز در مورد دمپر های موتوری می باشد. بر اساس عملکردهای مشابه در زمینه ملحقات انواع لوله خرطومی صداگیر می توان به موارد ی از قبیل بست هوابندی،انواع نوارچسب های درزگیر جهت هوابندی،انواع ساپورت های نگهدارنده،انواع قطعات تکمیلی جهت هر لاین از هرنوع لوله خرطومی صداگیر و نیز پلنیوم باکس های هوا اشاره نمود.هر یک از این موارد به تنهایی می تواند در تمام مدل های گوناگون از انواع لوله خرطومی صداگیر کاربرد داشته باشد.کارایی و نقش اثرگذار این ملزومات در مسیر انواع لوله خرطومی صداگیر به حدی است که عدم وجود هر کدام از موارد اشاره شده می تواند نقصی مهم در این زمینه تلقی گردد.برای مثال در صورت عدم استفاده از بست هوابندی که هم وظیفه تثبیت لوله خرطومی صداگیر به قطعات رابط را دارد و هم نقش هوابندی اتصالات را ایفا می کند،امکان افت و کاهش راندمان عملکرد لوله خرطومی صداگیر به بیشترین درصد افزایش می یابد.به همین دلیل باید اذعان نمود در دسترس بودن و کاربرد تمام منضمات لوله خرطومی صداگیر به تنهایی می تواند ثاثیر شایانی در افزایش راندمان و اطمینان از عملکرد صحیح لوله خرطومی صداگیر در سیستم هوارسان داشته باشد.